Цукор зробить каву несмачною, якщо забудеш його туди покласти

Народна мудрість

Новини

2017-06-26 12:28

Кава світлого обсмажування корисніша для здоров’я

tl_files/tiny_templates/svetlaya_obgarka.jpg

Усім відомо, що зернова кава корисна завдяки вмісту природних антиоксидантів. Але якщо хочеться отримати користь максимальну, то варто обирати ще й світле обсмажування.

У Journal of Medicinal Food опубліковано нове дослідження, присвячене аналізу кількості хлорогенової кислоти, відомого антиоксиданту, в зерні різних ступенів обсмажування. Вчені дослідили обрані зразки арабіки світлого, середнього, темного (т. зв. сіті) і дуже темного (“французьке”) обсмажування. Виявилось, що чим світліші зерна, тим вищий вміст кислоти в каві і краща її здатність захищати клітини від окислення і запальних процесів.

За словами вчених, немає нічого дивного в тому, що кава світлого обсмажування надає кращий антиоксидантний ефект, бо впродовж термічної обробки у зернах відбуваються окислювальні процеси, через вплив повітря і високої температури. Тож, чим довше приготування – тим сильніше зменшуються антиоксидантні властивості кави.

2017-06-05 10:29

Кава знижує ризик розвитку раку печінки на 50%

tl_files/tiny_templates/kava_pechinka.jpg

Науковий журнал BMJ Open опублікував результати дослідження щодо впливу кави на здоров’я – споживання темного напою знижує ризик виникнення раку печінки, а також зменшує шкідливий вплив алкоголю.

Дослідження проводили спільно Саутгемптонський і Единбурзький університети із залученням понад 2,25 млн учасників. Також було проаналізовано 26 наукових робіт. Виявилося, що любителі кави значно менше ризикують захворіти на гепатоцелюлярний рак (найбільш поширена форма онкології печінки). Ефект безпосередньо залежить від кількості випитої кави. Одна порція щодня знижує ризик на 20%, а то 4-5 горнят – аж на 50%! Захисний ефект, до 14%, спостерігався також у разі споживання напою без кофеїну. Кава містить певні хімічні речовини, які надають антиоксидантну, антиканцерогенну, протизапальну дії. Саме цим вчені і пояснюють менший відсоток хронічних і онкологічних захворювань печінки у кавоманів.

2017-05-31 11:13

Вчені дослідили утворення кавових кіл

tl_files/tiny_templates/otpechatki-prolitogo-kofe-prevju.jpg

Фізики з Ліхайського університету (США) пояснили механізм утворення кавових кіл. Дослідження опубліковане в журналі Physical Review E.

Утворення кавових кіл пов’язане з випаровуванням рідини і осіданням твердих частинок в дисперсній системі – середовищі, де одночасно присутні фази речовин, що не змішуються. Швидше за все перехід рідини в пари відбувається саме на краях такої структури й тому кавові частинки осідають на краях посуду, коли в центрі їх майже немає.

Вчені дослідили формування кавових і подібних до них кілець методом молекулярної динаміки. Для цього фізики розглянули розтікання суспензії (свинцевою краплею зі зваженими в ній нанодисперсними частинками міді) по мідній поверхні. У діаметрі частинки досягали 3 нанометрів, а радіус краплі – 42 нанометри. На поверхні розділення середовищ (рідина та тверде тіло) вчені спостерігали втягування наночастинок в загальний рух, що приводить до формування з них кільця. На думку дослідників, така поведінка системи обумовлена термодинамічними особливостями – прагненням досягти найбільш вигідною енергетичної конфігурації.

2017-05-26 10:17

Емоційні характеристики кави: а що ви відчуваєте?

tl_files/tiny_templates/emotion-wheel-animation.gif

Згідно Кола смаків кави SCA існує 110 характеристик напою! Та й цього замало, щоб описати усі враження від випитого горнятка кави. Створити “Емоційний словник кави” взялись бразильці.

Дослідження емоційного сприйняття харчових продуктів надважливі першочергово для маркетингу і розробки нових продуктів. Прив’язка емоцій до досвіду споживання продукту – актуальний напрямок розвитку сучасної органолептики.

У дослідженні споживачі порівнювали враження від семи зразків кави, в тому числі традиційної, поліпшеного типу та гурме. Терміни згрупували у список з 26 слів (наприклад, прокинувшись, щасливий, задоволений, задоволений, товариські, розслаблені). Ще десять були включені з інших досліджень, раніше проведених у США (серед них: винний, відраза, набридає тощо). Згодом 124 споживачів віком 20-49 років відзначали перелічені у списку емоційні стани при споживанні кожного зі зразків кави. Отримані результати дозволили виділити три типи споживчої поведінки в фокус-групі: любителі міцного напою, прихильники легкого та середнього обсмажування, гурмани.

Опитані в основному використовували терміни, пов’язані з енергійністю і добрим самопочуттям, наприклад: зігріваюча, стимулююча, бадьорить, задоволення, добре. Каву преміум сегменту високо оцінили особи до 29 років (80% групи). Старше покоління віддало перевагу більш “традиційній” каві, що нагадувала їм про молодість. Вони вживали такі терміни як ностальгія і туга.